Executive Master Management Consulting

Inhoud van de studie

Het EMMC programma is opgebouwd uit drie modules. Iedere module leidt tot meer subjectkennis, meer handelingskennis, een scherper professioneel profiel en een uitbreiding van het relatienetwerk.
Het programma heeft een doorlooptijd van ca. 18 maanden en omvat 36 collegedagen inclusief het openings- en sluitingsblok. Daarnaast wordt per week 8 tot 12 uur zelfstudie van de deelnemers verwacht, exclusief de tijd besteed aan mentorgroep bijeenkomsten.

In de mentorgroep wordt door middel van intervisie en groepscoaching gewerkt aan de persoonlijke vraagstukken in het vak. Ook de examenproducten worden besproken. De mentorgroep kent een vaste samenstelling van vier tot zes deelnemers en wordt gemodereerd door één van de kerndocenten. Gedurende de looptijd komen de mentorgroepen zeven keer bij elkaar. Veel mentorgroepen blijven nog lang na het EMMC programma met elkaar werken, als vehikel voor professioneel onderhoud en inspiratie.

Tijdens de leergang dienen de studenten een whitepaper of artikel te schrijven, hierover een seminar te organiseren en één of twee betaalde adviesopdrachten te verwerven en uit te voeren. De leergang wordt afgesloten met examens, de examenproducten zijn de presentatie van de praktijkopdracht, het whitepaper of artikel en het logboek van de student.

Een succesvol afgelegd EMMC traject geeft de deelnemer het recht het MMC (Master Management Consulting) trademark te voeren.

EMMC programma
module 1
van Contact naar Contract
module 2
van Contract naar Interventie
module 3
van Delivery naar Innovatie
doorlooptijd
4 maanden
6 maanden
2 maanden
collegedagen
10 dagen
13 dagen
7 dagen
leerdoel
succesvol adviesopdrachten acquireren
doeltreffend interveniëren in uiteenlopende omgevingen
leren om voortdurend te professionaliseren
thema’s
  • trends & ontwikkelingen in het vak
  • ondernemerschap 
  • acquisitie 
  • financieel management 
  • evidence based adviseren 
  • big data   
  • strategie & verandering
  • allianties & verandering 
  • structuur & verandering 
  • HRM & verandering 
  • leiderschap & verandering 
  • technologie & verandering
     
  • leren adviseren over innoveren 
  • meervoudig kijken naar organisaties 
  • visueel denken & creatief problemen oplossen